ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน
วันพุธที่ 17 กันยายน 2025 เวลา 11:35:30

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น

315,832 กระทู้ ใน 27,428 หัวข้อ โดย 14,887 สมาชิก
สมาชิกล่าสุด: bigboys
* หน้าแรก ช่วยเหลือ ค้นหา ปฏิทิน เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก
+  Vlovepeugeot ชมรมคนรักเปอโยต์ (เปอร์โยต์) ประเทศไทย
|-+  มีปัญหา /สอบถาม /ให้คำแนะนำ รถยนต์ peugeot แต่ละรุ่น
| |-+  50X
| | |-+  For 505 Fan
0 สมาชิก และ 1 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้ « หน้าที่แล้ว ต่อไป »
หน้า: [1] ลงล่าง พิมพ์
ผู้เขียน หัวข้อ: For 505 Fan  (อ่าน 5304 ครั้ง)
DW
สิงห์ประถม
**
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 90


« เมื่อ: วันอาทิตย์ที่ 16 กรกฎาคม 2006 เวลา 00:40:33 »


[PEUGEOT 505 TURBO INJECTION (1983 - 1989) 
 
149 800 Francs (01/11/1986)
10 CV FISCAUX
CARACTERISTIQUES TECHNIQUES PEUGEOT 505 TURBO INJECTION 180 ch
MOTEUR
Type: 4 cylindres en ligne, 8 soupapes 1 arbre à cames en tête
Position: Longitudinal AV
Alimentation: Injection électronique + turbocompresseur Garret T3 échangeur air-air
Cylindrée en cm3: 2 155
Alésage x course : 91,7 x 81,6
Puissance ch DIN à tr/mn: 180 à 5 200.
Puissance au litre en ch: 83,52
Couple maxi en Mkg à tr/mn: 26,5 à 3 000
TRANSMISSION
AR
Boîte de vitesses (rapports): 5 manuelle.
POIDS
Données constructeur en kg: 1 338
Rapport poids/puissance en kg/ch DIN : 7,43
ROUES
Freins : Disques AV et AR.
Pneus : Michelin MXV 195/60 VR15 Av et Ar.
PERFORMANCES
Vitesse maxi en km/h: 210
400 m DA en secondes: 16
1 000 m DA en secondes: 29,4
0 à 100 km/h : 8,4
0 à 200 km/h : ND
Consommation moyenne : 12

color=blue] IMAGE Of EPINAL?
In the Eighties, the French manufacturers believed then still in their chances in the segment of the large top-of-the-range trucks. Not profiting always from one completion to the height of their Germanic rivals, the tops of French range had for them sporting character to resell and models. Peugeot 505 Turbo Injection took part in this catch to be able fallen through since...

Text: Nicolas LISZEWSKI - Photographs: D.R.

When Peugeot 505 is presented in 1979 at the time of the Festival of Cannes, it is a true event at Peugeot, since it replaces Peugeot 504 marketed since... 1968! In Sochaux, we are then always in full strategy of conservatism. It is necessary to change without being sharp with, to innovate without disturbing. Peugeot 505 thus offers a new line, but still very (too much?!) traditional, and especially a known technique: monocoque structure, driving with before and propulsion. But at the beginning of the Eighties, turn with 180° in the higher realms of PSA. The repurchase of Chrysler Europe, of Citroen put at evil finances of the mark. The Peugeot models decline commercially and the leaders react. Peugeot thus will intensify its engagement in automobile competition, and the effect Peugeot 205 on the customers will make it possible to instigate all the Peugeot range. It is in this context that is marketed Peugeot 505 Turbo Injection.

PRESENTATION
As usually at Peugeot, Peugeot 505 is equipped with a very traditional line. Traditional truck tri body, it gives up fortunately the trunk bevelled of Peugeot 504 to find a trunk punt. Roomy and comfortable, it is above all qualities of comfort and space which characterizes Peugeot 505. Then to instigate this preserving line, and to give more suggestiveness in its look, Peugeot equips its Turbo Peugeot 505 with a specific presentation. The shields before and back specific and are thus painted in a dark colour gray which slices with the clear gray of the case. Bottoms of door just as bottoms of case are them also gray dark. The rims alloys TRX of 15 inches equip with series Turbo Peugeot 505. A back becquet integrating the inscriptions "Peugeot" and "505 Turbo Injection" is posed on the trunk. The cockpit is also decorated of a presentation and equipment specific to the models Turbo Injection. In the equipment, one finds seats before redrawn which can be equipped with leather in option, a slightly redrawn panel instrument and a computer of edge.

ENGINE
On Peugeot 505 Turbo Injection, mechanics is of origin... Chrysler! Indeed, this block drawn by George Martin, for Chrylser 160 in 1970, was used with many recoveries and was declined with all sauces. It was also used successfully in competition. It acts of a block out of cast iron not lined, extremely rigid, which agreed to box more than 300 CH in its version ROCK. If the block is out of cast iron, its cylinder head is out of aluminum and supports a camshaft at the head mû by chain. The food passes by an electronic injection Bosch L-Jetronic. But to find an addition of power, the engineers of Peugeot, in collaboration with Porsche, will graft a turbocompressor Garett T3. Curiously, they did not consider it necessary then to mount an air-to-air exchanger, which is however cruelly lacking with this engine which develops 150 CH. For the gear box, Peugeot mounts a manual box to 5 reports/ratios. A differential with limited slip comes to supplement the sporting panoply D ela perfect. The asserted performances are eloquent for the time with more than 200 km/h of dash speed, and less than 30 seconds for the kilometer standing start. Peugeot 505 Turbo Injection still belongs to this race of cars of which turbo A a certain response time, which generates a control adapted and full with feelings.

FRAME
Already at the time at Peugeot, the frames offered an exemplary behavior. Well at ease in its segment, Peugeot 505 Turbo Injection was equipped with mixed adjustments frame: sport and comfort. In all the cases, Peugeot 505 Turbo Injection offers an effective and sporting road behavior, but it can spare its occupants by distilling an amount of minimum comfort. On a traditional monopiece structure, Peugeot, to arrive at such a result, assembled nose gear wheels independent of type McPherson and of the aft wheels independent by arm with oblique axis. From 1986, a system ABS is assembled on the 505 Turbo Injection.

EVOLUTIONS...
Marketed as of the autumn 1982 with 150 CH, Peugeot very quickly carries the power of Peugeot 505 Turbo Injection to 160 CH (in 1984) with the adoption of an air-to-air echnagor. From 1985, the informed amateur can choose a kit PTS of 200 CH, conceived and developed by the preparer well-known Danielson. On the basis of the engine and the turbo one of origin, it modified the adjustments of them and especially mounted an air-to-air exchanger which is cruelly lacking with the first version 150 CH of series. In 1986, Peugeot renovates its range 505 with a slightly modified poop (especially the drawing of fires) and redrawn shields. The cockpit knows the most significant changes and progresses as well out of equipment as in perceived quality. Turbo Peugeot 505 develop series 180 CH. The performances progress whereas consumption regresses in a notable way. The transmission has modified reports/ratios (actually lengthened) what explains the fall of consumption more important than the rise of the performances. In same time, Peugeot markets one 505 V6 which is posted with the same tariff. In 1989, Peugeot stops the production from its 505 Turbo Injection and the last specimens in stock are marketed in 1990...

TO BUY PEUGEOT 505 TURBO INJECTION
In true black period, Peugeot 505 Turbo Injection for the moment are forgotten of the collectors. They are not any more of the cars of not very advisable people, and they do not bore yet the screen in the medium of the old car. You will find some from 1 500 euros in the small advertisements, but it is to better privilege the beautiful maintained specimens (alas too rare!) starting from 3 000 euros. If the car were maintained correctly, one estimates the lifespan of turbo at 100 000 km, while the Chrysler-Simca block can hope to exceed the 200 000 km. But too rare are those (one repeats oneself, but it is important) which were maintained precisely allowing this reliability. The boxes and bridge pass the mileages raised without shades. Corrosion, as on any old car, can make its appearance in the usual places (passages of wheels, low of case... The cockpits age rather well, but the accessories and saddlery are not available any more in the Peugeot network. Electricity is relatively reliable, only some indicators can ignite in an inopportune way, often the result of bad masses related to rust. Lastly, tires TRX are difficult to find and cost very expensive. Good with knowknowing before deciding.

:: CONCLUSION
Today, a model as Peugeot 505 Turbo Injection can only make us regret this blessed time where Peugeot still had in its catalogue a sporting top-of-the-range model. Our 607 main road proposes only its versions mazoutés HDi, and Renault pains to start again its Vel Satis with the disputed look. Then known as, the French manufacturers, thus take again the wheel of the 505 Turbo ones or Renault 25 V6 Turbo, and take again the torch of the performances and the charisma "to the Frenchwoman". Because nowadays, the remplaçantes are German and are called AMG, Motorsport or "S"...

CHRONOLOGY
1979 : In May, launching of Peugeot 505 truck to the Festival of Cannes.
1982 : In October, marketing of Peugeot 505 Turbo Injection of 150 CH. Specific presentation and equipment.
1984 : Adoption of an air-to-air exchanger which makes climb the power with 160 CH.
1985 : Marketing of a kit PTS of 200 CH conceived by Danielson for Turbo Peugeot 505: modification of the turbocompressor, with air-to-air exchanger.
1986 : With the autumn, presentation of Peugeot 505 Phase 2. Aesthetic modifications, new interior and new Peugeot 505 Turbo Injection of 180 CH.
1989 : Stop of the production of Peugeot 505 Turbo Injection after 22 580 produced specimens. Some models will be marketed during 1990 to finish stocks.
1990 : Stop of the production of Peugeot 505.Commercialisation of Peugeot 605.


EC WHAT THEY HAVE THINKS:
"In spite of that the performances are flattering, without being exceptional. One could have expected a certain brutality on behalf of this engine, it is not the case. The power arrives carefully and the response time is tiny room to its simpler expression. One will notice on this subject that the recoveries since 40 km/h are of a very good level, which is not always the case for an overfed car. The largest reproach which one can make with this engine is its lack of nobility, one of the chief features of which is a very unspecified noise."
The CAR MAGAZINE - November 1986 - Turbo Peugeot 505 180 CH.

"In the majority of the cases, the open road hardly makes it possible to take the handling at fault, except can be on slipping coating, where traction before proclamation its most natural superiority. Although the basic adjustment is rather understeer, this tendency only appears very slightly and, if one can insist as it is appropriate, the rear wheel-axle unit can on the occasion uncouple at the good time. And, I repeat it, this behavior is not won over to the detriment of a certain comfort, which without having the capacity to satisfy nostalgic DS 19, is however capable to ensure the sportsmen of a not very tiring control, with the assistance of well studied seats."
The AUTO-JOURNAL - 1985 - Turbo Peugeot 505 180 CH.
 
[/color]


* 505turbo-guide.jpg (23.17 KB, 250x283 - ดู 708 ครั้ง.)

* 505turbo-moteur.jpg (11.43 KB, 250x254 - ดู 512 ครั้ง.)

* 505turbo-staticar.jpg (11.21 KB, 250x188 - ดู 496 ครั้ง.)
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
406man
บุคคลทั่วไป
« ตอบ #1 เมื่อ: วันอาทิตย์ที่ 16 กรกฎาคม 2006 เวลา 00:50:58 »


โถ ...............ขี้เกียจแปล  Cry

DW แปลมาด้วย นะ........

อ้าวไปซะแล้ว งั้น โน๊ต แปลแทนก็แล้วกัน อิอิ
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
Asklepios
เซียนสิงห์
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,073



« ตอบ #2 เมื่อ: วันอาทิตย์ที่ 16 กรกฎาคม 2006 เวลา 12:33:09 »


  Angry ตูเกี่ยวไรว่ะ งงง หลักๆก็เรื่องของ 505 ตัวTurbo รหัส N9TE เป็นเครื่องของChrysler-Talbot ที่ทางPeugeot เอามาใส่Turbo ก็เพราะว่าเป็นเสื้อเหล็ก+ฝาอะลูมิเนียม+OHC ตอนนั้นเครื่องOHCของPeugeot(Renault) เป็นอะลูมิเนียมซึ่งไม่เหมาะต่อการอัดเทอร์โบ เลยเอาของTalbot มาใช้

 When Peugeot 505 is presented in 1979 at the time of the Festival of Cannes
----Peugeot 505 เปิดตัวครั้งแรกในงาน Festival Cannes ปี 1979 แทนที่ 504 ที่ออกมาตั้งแต่ปี 1968 ในโรงงานเมือง Sochaux พยายามที่จะออกแบบลดความเหลี่ยมสันลง แต่ยังไงก็ยังเป็นระบบแบบเดิมๆอยู่ เหมือน 504 เป๊ะ ทั้งแซสซีย์แบบMonocouqe ระบบช่วงล่าง Platform คนจึงไม่ค่อยสนใจ ต่อมาในต้นทศวรรษ 80 ก็ได้ฤกษ์ออกตัวTurbo ออกมา เป็นช่วงที่พึ่งซื้อหุ้นของ Citroen กับ Talbot มา ประกอบกับพึ่งออก205รถจี๊ดออกมาด้วย ทำให้peugeot ต้องออกรุ่นTurbo ออกมาเพื่อเสริมภาพลักษณ์ ของรถแรงๆอย่าง 205 ด้วย  Grin

 PRESENTATION

   เนื่องจากมันใช้ระบบเดิมๆของ 504 มันก็เลยดูโบราณ ก็เลยต้องมีการตกแต่งเล็กๆน้อย เช่น พ่นสีแบบ two tone ขอบล่างประตูและตัวถังจะพ่นสีเทาดำ (คล้ายๆ 2.0 ในบ้านเราน่ะ) ใส่ล้อขอบ 15(แต่จำได้ว่ามันยัด 15.5ด้วยน่ะ) มีโลโก้turbo แปะอยู่ฝากระโปรงหลัง แล้วก็ปรับแต่งภายในเล็กน้อย เช่นมีหนังแท้ให้เลือกเป็นoption มีSunroof มีcomputer of edge (คืออะไรว่ะ)
 
 ENGINE
       เป็นเครื่องของ Chrysler ออกแบบโดย George Martin ทำให้ Chrysler 160 ในปี 1970 แต่หลังๆก็ไม่ได้ใช้ เพราะไม่ประสบความสำเร็จในการแข่งขัน แต่จริงๆแล้วเครื่องนี้เป็นเครื่องที่แข็งมากเสื้อเป็นเหล็กหล่อแข็ง(ในรุ่น Rock อัดม้าออกมาได้ 300 ตัว เหอ เหอ ) ฝาเป็นอะลูมิเนียม ระบบวาล์วแบบ OHC ใช้โซ่ขับ ทนโคตรๆใช้หัวฉีด แบบ L-Jetronic ของ Bosch แต่Peugeot ไม่หยุดแค่นั้น โดยเอาเครื่อง Block นี้ไปโมกับ Porsche โดยใส่ turbo Garrett T3+Intercooler+5เกียร์+เฟืองท้ายแบบLimited Slipรีดม้าออกมาได้ราวๆ 150 ตัว อัดเกิน 200 Km/hได้แน่นอน

 FRAME

       หลักๆคือใส่ABS มาให้ในปี 86 เป็นต้นไป

 
 EVOLUTIONS..
      ได้เริ่มจำหน่ายให้ลูกค้าในปี 1982 ในช่วงฤดูใบไม้ร่วง ในปี 1984 ปรับแต่งเล็กน้อย ม้าออกมาเป็น 160 ตัว โดยการปรับเปลี่ยนตัว Intercooler ตั้งแต่ปี 1985 มีชุด Kits ออกมาขาย ทำให้ปรับม้าออกมาได้ 200 ตัว และตั้งแต่ในปี 1986 เป็นต้นไป ปรับเปลี่ยนใหม่หมด เปลี่ยนคอนโซล กระจัง อุปกรณ์ทั้งหลาย ( แบบรุ่น 2.0อ่ะ) แล้วก็อัดม้าออกมาเพิ่มเป็น 180 ตัว พร้อมกับ ออกขายรุ่น V6 มาด้วย โดยจำหน่ายควบคู่กันไป แล้วก็มาหยุดLine การผลิตปี 1989 และหมด Stock ในปี 1990 (เบนเข็มไปขาย 605 แทน)

 
 TO BUY PEUGEOT 505 TURBO INJECTION
     หัวข้อนี้ขอไม่แปล เพราะเป็นการหาซื้อในยุโรป แต่หลักคือถ้าจะหาซื้อตอนนี้ สภาพดีๆ90%ขึ้น ขายกันอยู่ราวๆ 3000 euro ประมาณ 180000 กว่าๆ (ในบ้านเราเหลือค่าตัวอยู่ 3-70000 เองอ่ะ)

 
EC WHAT THEY HAVE THINKS:
      เครื่องตัวนี้ไม่ได้กระชากแต่จะมาแบบเรียบๆแต่พุ่งไม่หยุด (น่าจะแบบเดียวกับ Mi 16) โดยมีการยกบททดสอบของ The CAR MAGAZINE - November 1986 - Turbo Peugeot 505 180 CH มาหลักคือ การบังครับควบคุมดีมากแต่ตามทฤษฎียังต้องมีUndersteerบ้าง(หน้าหนักเครื่อง แหงๆ) แต่ปรากฎว่า แทบจะไม่มีอาการนั้นเลย หรือมีนิดหน่อยก็แก้ไขได้ง่ายๆ เฟืองท้ายแบบLimited ก็ทำงานได้ดี ที่เหลือผมแปลไม่ออก 555

      ใครจะแก้ไขตรงไหนก็เชิญน่ะครับ เผอิญกำลังเบลอๆ เจอป๋าโบสั่งให้แปลอีก ขอค่าแปลได้ป่ะ ป๋า  Afro
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
Old mAn&505
เซียนสิงห์
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,393



« ตอบ #3 เมื่อ: วันอังคารที่ 18 กรกฎาคม 2006 เวลา 09:37:12 »


  Angry ตูเกี่ยวไรว่ะ งงง ............... ใครจะแก้ไขตรงไหนก็เชิญน่ะครับ เผอิญกำลังเบลอๆ เจอป๋าโบสั่งให้แปลอีก ขอค่าแปลได้ป่ะ ป๋า 

เนี่ยขนาดเจ้าโน๊ตงงนะเนี่ยะ!! แค่นี้ก็ได้เยอแยะแล้ว คนอายุหลายอ่านอังกิดมากปวดลูกกะตาน่ะ

โน๊ต!! สงสัยไปรษณีย์มันอยากได้นมหนูPeugeotมากน่ะ  จนป่านนี้ยังไม่มีร่องรอยว่าจะได้เลย งานนี้คงต้องใข้นมหนูมอไซค์อย่างที่ป๋าทอมแนะนำบ้างแล้วละ...กลุ้มมมมมม..
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า

ไ ม่ รู้ ว่ า ซื้ อ เ พ ร า ะ อ ะ ไ ร  แ ต่ ใ ช้ แ ล้ ว . . " ช อ บ "
Asklepios
เซียนสิงห์
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,073



« ตอบ #4 เมื่อ: วันอังคารที่ 18 กรกฎาคม 2006 เวลา 19:14:12 »


 เอาเป็นว่าเด้วผมหาให้ใหม่น่ะพี่  Afro
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
DW
สิงห์ประถม
**
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 90


« ตอบ #5 เมื่อ: วันอังคารที่ 18 กรกฎาคม 2006 เวลา 20:16:31 »


อยากได้นมหนูบ้างอะ มีเยอะขอบ้างซิ
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
Asklepios
เซียนสิงห์
*******
ออฟไลน์ ออฟไลน์

กระทู้: 1,073



« ตอบ #6 เมื่อ: วันอังคารที่ 18 กรกฎาคม 2006 เวลา 20:20:49 »


 คนละรุ่นกัน ของพี่เวชเค้า Solex 32-35 ใช้ไม่เหมือนกับของ Solex 34-34 Z1 ครับพี่  Grin
แจ้งลบกระทู้นี้หรือติดต่อผู้ดูแล   บันทึกการเข้า
หน้า: [1] ขึ้นบน พิมพ์ 
« หน้าที่แล้ว ต่อไป »
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines | Thai language by ThaiSMF | Sitemap Valid XHTML 1.0! Valid CSS!